Parning

Hej
Funderar på om jag ska para min tik nu i vår, hon hinner eventuellt fylla sju innan valpning.
Det är hennes första kull. Vad är det som gäller. Det är en strävhårig borsten det gäller.
Mvh Renée Kjerrbom

Kommentarer

  • Hej Renée,
    det är parningstillfället som räknas, hon får inte ha fyllt 7 år när hon paras.
    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    Vad händer om hon skulle fyllt 7 och en - två månader?
  • Hej Stina,
    om tiken inte har haft valpar tidigare så blir valpkullen ett ärende hos SKK's Uppfödarkommitté som därefter beslutar om påföljder.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.