Parning av 7årig tik

Om en tik fyller 7 år i juli 2017 och inte förut har haft valpar kan det ges dispens för att ändå para när hon löper redan  i augusti.

Kommentarer

  • Hej Christina,
    det går att söka dispens hos vår Uppfödarkommitté, däremot är det väldigt sällan dispens ges för en förstagångstik över 7 år. Nu är det semestertiden och kommittén har inte möte förrän efter sommaren så är det i augusti tiken kommer löpa är du nog lite sent ute.
    Vill du söka så skickar du mejl till ukk@skk.se

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.