Kan jag använda en utländsk registrerad hane utan bokförd stam

De gäller en hund som genom DNA fått sin stam på pappans sida raderad då den ej stämde. Mamma och pappa är bekräftad stämma, men efter hanens pappa är det okänt. Om jag parar min tik med den hanen, godkänner SKK den parningen då och jag får valparna registrerade? Hanen är registrerad i sitt hemland.

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Så länge båda föräldradjuren är registrerade i en FCI erkänd kennelklubb så godkänns en valpregistrering.
    Båda föräldrarna måste självklart uppfylla dom registreringskrav vi har för rasen.

    Dock får inte valparna tävla om internationell championat då dom ej har 3-leds stamtavla.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.