Överlåtelseavtal hund?

Skall ta över en 1-årig hund, som har varit hos oss i 1 månad. Matten är sjuk och kan inte ta hand om den utan vill att han skall stanna hos oss. Vad skriver vi för papper, hittar ingen blankett för överlåtelseavtal! Är det ngt annat vi bör tänka på?

Kommentarer

  • Hej Ann-Christin,

    Ni bör upprätta ett köpeavtal, avtal finns att ladda ner från Blocket.se
    Ny ägarregistrering samt att ändra försäkringen bör ni också se till att det görs.

    Lycka till med den nya familjemedlemen.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.