Öronens utveckling

Hej! Har en gråhundsvalp på snart 9 veckor, som har mer hängöron än vissa andra valpar jag sett i samma ålder, tar det olika tid för olika hundar att få öronen att stå? Finns det något man kan göra för att hjälpa till i processen? Man kanske oroar sig i onödan, kanske bara att vänta med tålamod 😀 mvh

Kommentarer

  • Hej Mats.

    Det är väldigt individuellt mellan olika individer och raser hur fort öronen reser sig. Det bästa är om du kontaktar din uppfödare eller rasklubb som kan råda dig mer i frågan.

    Svenska Gråhundsklubben

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.