Öppen klass till champion klass

Hej!

En fråga som jag inte hittar svar på, om min tik blir champion på nästa utställning & vi har anmält till fler utställningar i ÖK, kan man ändra klass eller vad händer? Vi borde ju inte få tävla i ÖK då.

Samt om hon har stor Cert i Norge, blir hon Norsk champion då också & hur registrerar man det isåfall? Sker det automatiskt?

Kommentarer

  • Hej Jennifer,
    din hund får inte byta klass, är hon anmäld i öppen så måste hon gå i den klass hon är anmäld i. Däremot kan hon inte ta emot certifikat om hon skulle få det i Bästa Tik klassen.

    Är hon svensk champion och vinner cert i Norge så blir hon norsk champion (jag antar att det gäller en ras som inte har krav på jaktmeriter eller bruks). Det går inte automatiskt utan du får söka championatet hos NKK. När du sen får det bekräftat skickar du en kopia på bekräftelsen till SKK och vi registrerar titeln.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.