Oplanerad dubbelparning

Hej, vi äger 2st jack russel terrier som båda är reggade i jrtc, som vi har låtit para sig nu på tikens senaste löp i hopp om att få valpar.
vi lät hundarna para sig en gång om dagen mellan 3 juni och 10 juni, men så hände en väldigt tråkig sak -min mors hund (blandras) smög och parade sig med min tik den 21 juni..

Det är alltså 11dgr mellan senaste planerade parningen och den oplanerade.
Vi vet inte hur vi ska göra för vi vill inte få blandisar..
alternativet är väl att göra ultraljud 10 juli för att se om den planerade parningen gick bra men då syns ju inte den oplanerade.

I vilket fall som helst så kommer vi dna-testa valpar/föräldrar
-måste man anmäla nånstanns innan att dubbelparning skett lr kan man göra dna-proverna efter födsel?

många frågor men vi vill verkligen behålla dom här om det är möjligt

mvh Tobias Pettersson

Kommentarer

  • Hej Tobias,
    tyvärr kommer ni inte kunna registrera JRT valparna då föräldrarna inte är registrerade i SKK. Rekommenderar att ni kontaktar JRTC om att registrera kullen där.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.