Omplacering norrbottenspets

Hej, har en norrbottenspets som är 10år men mycket frisk samt pigg (aldrig haft några sjukdomar). Nu kan vi tyvärr inte ha kvar hunden pga ändrade familjeförhållanden. Känns dock trist att avliva en sån pigg hund som kan ha flera år kvar vid liv. Helst skulle vi vilja hitta ett hem åt honom. Frågan är om ni har tips på hur man kommer i kontakt med någon som vill ha just en norrbottenspets? Finns något bra ställe att annonsera? Han är alert i skogen så roligast vore om någon är jaktintresserad. Hälsningar Jenny

Kommentarer

  • Hej Jenny,

    Tråkigt att ni inte kan ha kvar er norrbottenspets men
    ansvarsfullt av er att försöka hitta en lösning på situation genom att omplacera honom.

    I bifogad länk till vår hemsida ger vi några tips på hur man kan gå tillväga vid en omplacering.
    https://www.skk.se/sv/hundagande/tips-och-rad/omplacering/

    Bifogar även en länk till specialklubben dit du kan vända dig och höra efter om de eventuellt kan hjälpa dig att komma i kontakt med någon som är intresserad av att ta över en vuxen norrbottenspets.
    http://ssf-riks.se/om-ssf/

    Hoppas ni hittar ett nytt hem åt honom!

    Lycka till.

    Bästa hälsningar,
    Stephanie Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.