Ger SKK garanti för seriös kennel om den är registrerad hos SKK?

Hej!
Kan man hitta omdömen om kennlar någonstans? Är det en garanti för en seriös kennel om den är registrerad i svenska kennelklubben?

Kommentarer

  • Hej Birgitta,
    registreras valparna i SKK är det en uppfödare som är medlem i vår organisation och ska följa Svenska Kennelklubbens regler och avtal. Sen är det viktigt att du själv känner förtroende för uppfödaren och att allt känns bra. Du är välkommen att kontakta SKK om du har funderingar om någon kennel, vi ger inga omdömen men kan säga om uppfödaren tex har hänvisningsstopp eller är utesluten.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.