Ögonlysning/röntga

Hej, är det ok att göra röntga/ögonlysa en hund som fyller 1 år om en vecka? Är ledig denna vecka så villa passa på

Kommentarer

  • Hej,

    När det gäller ögonlysning så finns det ingen lägre eller högre åldersgräns för att ögonlysa sin hund och få resultatet registreras officiellt hos SKK.

    När det gäller röntgen av höfter måste de flesta raser ha fyllt minst 12 månader vid röntgentillfället. En del storvuxna raser har krav på minst 18 månader för officiell avläsning av höfter.
    När det gäller röntgen av armbågar ska alla raser ha fyllt 12 månader vid röntgentillfället.

    Så tyvärr går det inte att röntga hunden 1 vecka innan 1-årsdagen och få en officiell avläsning.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.