Oacceptabelt beteende

Hej!
Vid brukstävling i Enköping igår sprang en tik från platsliggningen till sin matte. Detta föranledde min hanhund att springa efter henne och försökte få stopp genom att ta över ryggen på tiken. Tiken gillade givetvis inte detta utan sa ifrån och lite gruff uppstod som slutade relativt omgående. Det var inget slagsmål och ingen av hundarna var aggressiv varken under tumultet eller efteråt. Men givetvis har det rapporterats som oacceptabelt beteende.
Min fråga är nu om jag måste avstå från anmäld exteriörbeskrivning den 2 sept och anmält MT den 24 sept.
Hur länge dröjer det innan jag vet när jag kan tävla igen?

Kommentarer

  • Hej,

    du får mejla till kansliet så rätt person kan svara på din fråga, så mejla till Tävlingsavdelningen.
  • Har råkat ut för liknande och ställt samma fråga till SKK. Har fortfarande efter 14 dagar inte fått något svar och sedan själva händelsen har det gått över en månad. Har du lyckats få svar får du gärna berätta vad det blev.
  • Hej,

    har du inte fått svar ännu via mejl? Mejla igen till ovanstående adress så vi kan vidarebefordra till rätt person.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.