Vad betyder kritiken från utställningen?

Hej!Vi fick noteringen på våran första utställning- ngt ljusa ögon.Är det bra eller dåligt?Och noteringen - paral bak, lös fram.Vad innebär detta?
Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    När det gäller noteringen om ögonens färg så låter det som om domaren tyckte att hunden hade "något ljusa ögon", dvs att domaren kanske hade föredragit något mörkare.

    Paral bak &/ lös fram bör ha varit om hundens rörelser, betyder att domaren tyckte att hunden rörde sig parallellt bak och den rörde sig löst fram.
  • Tack för svar!Men måste fråga eftersom jag inte förstår det här med paral. Bak och lös fram, är detta dåligt? Eller är paral bak bra och lös fram "dåligt"? Menas det att lös fram är att hon springer "sladdrigt" och paral bak är bra?Eller vad menas?
  • Hej!

    Att det står att hunden rör sig parallellt bak är bra! Sedan att det står att den rör sig löst fram kan ju bl a bero på hundens ålder, att den är ung och rör sig löst fram eller att hunden helt enkelt rör sig sämre fram än bak.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.