Nordiskt utställningschampionat 2018

Kan man nästa år inte bli nordisk utställningschampion med 3 nordiska championat inkluderande Danmark då de tydligen inte kommer att ha Nordiska utställningar?

Kommentarer

  • Hej,

    De nya och gamla reglerna för Nordic Show Champion samt Nordisk utställningschampion kommer att användas parallellt. Från och med 1 januari 2020 kommer endast de nya reglerna gälla.
  • Om jag förstår dig rätt kommer således ett Cert på nationell eller internationell utställning i Danmark 2018 att kunna bidra till ett Nordiskt Championat medan det i Sverige, Norge och Finland krävs att det är just en Nordic Dog Show, eller?
    MVH
    Lena Leissner
  • Hej,

    Det kommer från nästa år vara de "vanliga" certen (tagna på nationella & internationella utställningar samt Nordic utställning) samt Nordic cert (tagna på Nordic utställning). För det vanliga utställningschampionatet så krävs cert och för att bli Nordic champion så ligger nordic certen till grund för den titeln.
  • Men då betyder det alltså att cert i Danmark inte längre kan bidra till ett Nordiskt championat eftersom de inte kommer att ha Nordic dog shows, eller?
  • Hej,

    Från 2020 kommer det krävas Nordic cert tagna vid Nordic Dog Shows. Vad vi förstått så ska alla nordiska länder arrangera Nordic Dog Show, du får kontakta Danska KK för att fråga om deras inplanerade utställningar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.