Fråga ang titeln Nordic Show Champion?

Hej
Kan de hundar som redan är Nordisk utställningschampion via championtitel i tre nordiska länder tävla om de nordiska certifikaten på nordic dog show? Eller klassas de som "klara" och certet går vidare till nästa hund i ordningen? Vad gäller för min hund som är champion i två nordiska länder kan vi tävla om de certen till vi har fått championtitel i ett nordisk land till eller behöver vi nordic dog show cert i tre olika länder också?
Mvh Lotta

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, man tävlar om de nya Nordic certen oavsett om hunden har ett NORDUCH registrerat sedan tidigare, detta är helt "nya" cert. För att kunna få den nya titeln Nordic Show Champion så ska hunden erhålla tre Nordic Show certifikat från tre olika Nordiska länder.

  • Betyder det att man inte har någon nytta då av att ha blivit champion i 2 nordiska länder tidigare utan behöver börja om på ruta 1 för att bli nordisk champion?
  • Hej, Nordic certen är helt "nya" cert, så du behöver inte börja om från början. De nya och gamla reglerna för Nordic Show Champion samt Nordisk utställningschampion kommer att användas parallellt. Från och med 1 januari 2020 kommer endast de nya reglerna att gälla.
  • Hej! Betyder det att fram till 1/1 2020 så kan hundarna bli både Nordisk utställningschampion och Nordic Show Champion? och efter 1/1 2020 så kan de bara bli Nordic Show Champion?
  • Hej, Det stämmer som du har skrivit.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.