Navelbråck

Hej!
Vi sålde nyligen en valp från vår valpkull, den är nu 12 veckor och har fått ett litet navelbråck. Det var inget som vi sett tidigare och inget som veterinären uppmärksammade vid valpbesiktningen. Nu vill köparen ha ett prisavdrag för detta. Hur ska vi ställa oss till detta?

Kommentarer

  • Hej,

    Oupptäckta navelbråck utgör i regel ett dolt fel enligt konsumentköplagen. Som säljare är ni i första hand ansvariga för att avhjälpa felet, det vill säga, om navelbråcket behöver opereras så är det säljaren som betalar för operationen. Om bråcket inte behöver åtgärdas finns inte heller någon ersättningsskyldighet.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.