När ska jag börja leta kennel?

Hej!

Jag och min man planerar att köpa en cairnterriervalp till nästa sommar och undrar när tiden är rätt att börja kontakta kennlar, och på så sätt ha möjlighet att hinna tinga en valp i tid?
Ska man höra sig för kring planerade kullar redan under hösten, eller i början på nästkommande år?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Madeleine,
    vad trevligt att ni funderar på att skaffa hund!
    Jag skulle absolut börja leta uppfödare nu, kontakta uppfödare och hör när de planerar valpar.
    Uppfödarlista hitta du på sidan Köpa Hund eller kontakta rasklubben.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar
  • Hej Carina
    Länken till Köpa Hund fungerar tyvärr inte. Har du något annat tips. Där kennlar är registrerade? Tack Katarina.Vill köpa Pudel

  • Hej!
    Tack för ditt mail.
    Här är en länk som fungerar till köpahnd.se: https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser--annonser/
    Sök där efter Pudel så får du fram alla uppfödare som vi har i Sverige. Stort lycka till!

    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.