Kan jag göra en namnändring i stamtavla?

Hej!
Undrar om det går att ändra namnet i stamtavla på nyligen registrerad valp?

Kommentarer

  • Hej Sara,
    du kan ändra namnet på stamtavlan högst 3 månader efter registreringstillfället och med uppfödarens skriftliga godkännande.
    Skicka in stamtavlan tillsammans med uppfödarens godkännande.
    Stamtavlan skickas sen tillbaka mot postförskott. Avgiften för namnbyte finner du här.
  • Hej!
    Vi bytte tilltalsnamn på vår valp som vi köpte förra året men har inte registrerat det, hur går vi tillväga?
  • Hej,

    Vi registrerar inte tilltalsnamnet i vår databas för SKK regsitrerade hundar.
    Hunden behåller alltid det namn som uppfödaren gett vid registreringstillfället.

    Med vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.