Webbinarier och distansutbildningar?

Hej!
Vet inte om det finns en utvecklingsavdelning på SKK, denna fråga är till dem.
För att få fler engagerade och sprida kompetens och för att kunna möta den digitaliserade hundägaren, undrar jag om ni funderar på webbinarier. Är det något som ni kommer att arrangera? Dels i informationssyfte och dels som utbildningskanal, t ex som en uppfödarutbildning med olika moduler.
Även ringsekreterarutbildningen och andra utbildningar skulle kunna läggas på en plattform, helst öppet annars med inloggning via medlemsnumret.
Hur tänker ni kring detta?
Med vänlig hälsning
Anne Liljeberg

Kommentarer

  • Hej Anne,
    Kul att du är intresserad av webbinarier och distansutbildningar, det är nämligen en fråga som SKK också är intresserade av och jobbar aktivt med på olika plan.

    SKK har exempelvis redan ett antal distansutbildningar som vi erbjuder våra medlemmar. Ytterligare tre nya distansutbildningar kommer att lanseras till hösten.
    Närmare information om SKKs utbildningar finns på hemsidan https://www.skk.se/sv/om-skk/utbildning/.

    SKK har även arrangerat en livesänd information via FB för utbildningsansvariga i klubbarna samt den 25 april så kommer SKK att arrangera ett webbinarium om den nya dataskyddslagen, GDPR. Så frågan är som sagt mycket levande i SKK.

    Håll gärna koll på hemsidan www.skk.se, där information publiceras löpande.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.