Mentaltest för norskregistrerad hund

Hej! Jag undrar vad som krävs för att en norsk hund, bosatt i Norge, kan göra MT i Sverige? Hunden har gjort MH i Norge. Hur gör man med anmälan? Krävs det att man öppnar ett konto i SBK tävling och krävs det att den registreras i SKK? Hälsningar Maria Johnsson-Thorén

Kommentarer

  • Hej Maria.

    Det är Svenska Brukshundklubben, SBK som hanterar frågor kring MH och MT. De kan svara på dina frågor angående krav på konto på SBK tävling och om det finns krav på registrering i Sverige för att få delta.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.