Jag vill ha medlemskap i endast SKK?

Jag vill bli medlem i bara SKK, hur blir jag det?
Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Du kan inte vara medlem i endast SKK, utan du väljer i så fall att bli medlem i en klubb som ingår i SKK organisationen.

    Svenska Kennelklubben, SKK, är en sk paraplyorganisation där olika klubbar och medlemskap ingår, länsklubbar, specialklubbar (såsom Svenska Brukshundklubben m fl) rasklubbar, verksamhetsklubbar och Sveriges Hundungdom.

    Klubbarna kan ha olika inriktningar och val av klubb styrs av eget intresse och ibland hundras. Klubbarna sköter själva sin verksamhet med hjälp av styrelser som väljs av medlemmarna i respektive klubb, inom ramen för SKKs stadgar och riktlinjer. Medlemsavgifterna bestäms av klubbarna utifrån de faktiska utgifterna klubbarna har utan vinstintresse. Mycket av arbetet ute i klubbarna sker ideellt.

    Du kan vara medlem i en eller flera klubbar och för att lotsa dig rätt har vi vår medlemsguide till hjälp!

    Om du vill bli medlem direkt i SKK länsklubb kan du bli det ​här​​​

    Du kan även ringa eller mejla oss på Medlemsservice om ytterligare frågor!
    Telefon, 08-795 33 44 eller e-post medlem@skk.se
    Svenska Kennelklubben
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.