Medlem och blandras

Om man är medlem i SKK och någon i ens familj föder upp blandraser, kan man bli utesluten ur klubben då?

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Tack för din fråga!

    Som medlem i SKK har man vissa skyldigheter men man kan inte ansvara för vad ens familjemedlemmar gör och inte gör. Givetvis vore det bra om du uppmuntrade familjemedlemmen att börja med rasren uppfödning. Men svaret på din fråga är att du som medlem inte kan bli utesluten för något som en familjemedlem gör, såvida du inte själv är inblandad i avel och försäljning av blandraserna.
    Agneta Juridiska
  • Hej
    en följdfråga på det,kan en hund som är skk reggad bli utesluten /avreggad om den avlar blandraskullar?
    Min hunds pappa står som skk reggad men används nästan enbart till blandraskullar./Mvh Anna-Carin
  • Hej,

    SKK avregistrerar inte hundar av sådana skäl, våra grundregler tar sikte på våra medlemmar, inte registrerade hundar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.