Måste jag vara medlem i SKK länsklubb?

Hej!

Som "vanlig" hundägare, måste jag vara medlem i SKK då eller räcker det med att min hund har försäkring, rabies vaccinerats och pass? Vi köpte vår tik Danmark och hon är nu hos oss i Sverige.

Kommentarer

  • Hej Marcus, det beror på vad du vill göra med hunden, om du vill tävla med hunden i SKK länsklubb så krävs medlemskap annars är det frivilligt men man kan även bli medlem om man vill stötta klubben eller ta del av de förmåner som vi har t.ex rabatt hos Agria djurförsäkring, få tidningen Hundsport, fri rådgivning i hundfrågor, även juridiska m.m.

  • Hej! Om jag går med i svenska Ovtjarka klubben, är jag så oxå medlem i skk?
    Mvh janette
  • Hej Janette!

    Om du blir medlem i Svenska Ovcharka klubben så blir du medlem i just den rasklubben som är en klubb inom SKK organisationen.
    SKK i sig självt har inget eget medlemskap man kan ansöka om utan man blir medlem i en eller flera klubbar inom organisationen.

    Hälsningar
    Helena Marknadschef

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.