Löptik på utställning?

Hur lång tid efter tikens löp ska det gå innan man får ställa ut henne?
Vår tik började löpa fre 28 apr och vi skulle vilja ställa ut henne den 27 maj,frågan
är om det går?

Hälsningar Susanne

Kommentarer

  • Hej,

    det finns inget förbud mot att ställa ut en tik som löper.
  • Var på utställning i Svenstavik..då hane i bästa hane klass visade aggrissivitet och gjorde utfall mot de hundar som stod i ringen..
    Blev då utvisad av Domaren. Blev förvånad då jag på Hunddata
    ( utställningsresultat ) såg att hundens resultat var Excellent Ck var
    borttaget samt konkurrensplacering. Min fråga ? Ska domare inrapportera detta ? Ska detta innebära att man diskas ? Hunden har tidigare gjort utfall.

  • Hej, din fråga har jag skickat vidare, tror även att du har fått ett svar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.