Lokalklubb

Hej var finner man policy eller värderingar som bör finnas hos en lokalklubb under SKK .Hur bör den lokala klubben agera och utifrån vilka värderingar.
Om man upplever att klubbens styrelse inte för samtal med de medlemmar som de har problem med vad gör man då?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är stadgarna för klubben som anger hur styrelsens arbete ska gå till. Upplever man att styrelsen missköter vissa delar av verksamheten kan man vända sig till klubbens revisorer eller den närmaste överordnade klubben.
  • Inom vår rasklubb förs resonemang om hur tillgängligheten av styrelsen för medlemmana bör vara. Hittar ingen precis angivelse i våra stadgar och utgår därför att SKKs stadgar är överordnad och ska gälla även underordnad rasklubb. Hade varit bra att få en hänvisning av er.

  • Hej,

    Styrelsens tillgänglighet för medlemmarna är inget som regleras i några av SKK-organisationens stadgar. Praxis inom SKK är att den som tillsänt styrelsen en skrivelse via post eller mejl i normalfall ska få svar inom en månad.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.