Hur hittar man tik för avel?

Hej. Undrar hur man lättast hittar tik till parning. Finns det forum där man söker?

Kommentarer

  • Hej Kalle,
    är det så att du har en hane som du vill finna en tik till?
    Då rekommenderar jag att du vänder dig till rasklubben och hör om de kanske har någon hanhundslista för avel som din hund kan vara med på.
    Annars är det att du måste visa att din hund finns, gå på utställning, tävling eller prov så folk ser honom och kanske blir intresserade av att använda honom.
    Glöm inte att se vad det eventuellt kan krävas för att få registrera valpar av hans ras, tex HD-röntgen, MH etc.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.