Längd på hund?

Hej! Jag undrar hur lång en leonberger kan bli från nosspets till svansfäste?

Tack på förhand!
MvH Johanna Hultgren

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    Vi har tyvärr inga mått specificerade gällande hundars längd. Dom mått som finns angivna i rasstandarder är oftast mankhöjd för tik respektive hanhund.

    Rekommenderar er att ta kontakt med Svenska Leonbergerklubben och se om dom kan besvara er.
    Man mäter oftast längden på en hund från manken till svansrot.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.