låneavtal norsk kennel

Hej Hej
Jag undrar om man kan skriva ett låneavtal till en valpkull i Norge, kenneln är från Norge men att tiken stannar kvar hos tikägaren i Sverige hela tiden. Alltså tikägaren är inte uppfödare. Uppfödaen finns i Norge och kullen skall registreras i uppfödarens kennelnamn. Uppfödaren har all kontakt med valpköpae och registrerar valparna i Norge?
Tacksam för svar // Malin

Kommentarer

  • Hej Malin

    Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att fungera. Vänligen mejla till vår juridiska rådgivning och precisera vem som äger hunden, vem som ska låna den etc.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.