Kroksvans valp

Hej,

Jag har fått frågan om jag vill köpa en valp med kroksvans. Det jag undrar är egentligen två saker.
1. Får man tävla med en hund som har kroksvans?
2. Brukar hunden få några problem med detta eller är det enbart ett "skönhetsfel"?

Kommentarer

  • Hej!

    1. Om du med tävla menar att delta i någon annan tävlingsgren än hundutställning så är svaret att det går bra och att hundens utseende på svansen inte kommer påverka din möjlighet att tävla med hunden.
    2. Eftersom det finns olika typer av kroksvans är mitt råd att kontakta den veterinär som kommer utföra besiktningen av valparna och fråga honom/henne vad hen tror om just den valpens kroksvans.

    Önskar dig lycka till med ditt hundköp!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.