Krav for å stille i brukshundklasse for aussie

Hei. Jeg har en aussie som konkurrerer i klasse C i spor i Norge. Vil hun kunne stille i brukshundkalsse i Sverige og evnt få cert og bli svensk utstillingschampion ?

Kommentarer

  • Hej,

    En utlandsägd hund som man vill anmäla till bruksklass ska ha ett WCC utfärdat av sitt lands kennelklubb.

    För att bli svensk champion för din ras så gäller nedanstående,

    a) Tre certifikat i Sverige utdelade av minst två domare. Minst ett av certifikaten ska ha utdelats vid officiell utställning inom SBKs organisation.
    Minst ett av certifikaten ska ha utdelats tidigast när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
    Betyget uppflyttad till högre klass vid SBKs bruksprov eller godkänd som draghund (DRH II) eller BSL 3 med betyget B (tillfredställande) eller IPO I med betyget B (tillfredställande) eller IPO-R med betyget B (tillfredställande) i klass A eller IPO-FH med betyget SG (mycket god) eller godkänt vallhundsprov.

    b) Två certifikat på utställning i Sverige utdelade av två domare. Minst ett av certifikaten ska ha utdelats vid officiell utställning inom SBKs organisation.
    Minst ett av certifikaten ska ha utdelats tidigast när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
    Ett certifikat på SBKs bruksprov eller IPO eller IPO-FH eller IPO-R eller dragprov.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.