Köpeavtal vid övertagande av hund?

Var hittar jag ett köpeavtal att skriva ut? Min dotter ska ta över en hund men vill skriva ett avtal, vilken blankett ska hon använda?/Mia

Kommentarer

  • Hej Marie,
    det är bara uppfödare som är medlemmar i vår organisation som kan använda SKK's köpeavtal. Ni får helt enkelt upprätta ett eget avtal, det viktigaste är att datum och hundens uppgifter finns med samt att ni båda skriver under.
  • Hej ska köpa tillbaka en valp jag sålde för två år sedan. Anledningen är att ägaren kan inte ha kvar henne för hon inte tycker om barn och blir stressad av barn.
    Så jag har sagt att jag kan köpa tillbaka henne.
    Hon som har henne nu vill ha 5000kr för henne och jag undrar om hon kan ta så mycket för en chihuahua som återlämnas ??
    När hon köpte denna valp skrev vi inget om köpa tillbaka.
    Men jag vill köpa henne tillbaka  så hon kan komma till sina syskon och mamma.
  • Hej Nicole,
    SKK har inga rekommenderade priser utan det är helt upp till säljaren vilket pris han/hon begär. Försök att kom överrens om ett pris som fungerar för er båda.
    Hoppas det löser sig!

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.