Köpeavtal med bibehållen avelsrätt

Har jag som köpare som tecknat ett avtal med bibehållen avelsrätt också skyldighet att tillhandahålla hunden för utställningar badad och fönad  förberedd i utsällningsskick.

Kommentarer

  • Hej,

    Nej, din skyldighet är att överlämna hunden i normalt skick för en sällskapshund, hel och ren. Eventuella särskilda åtgärder som krävs för utställning är säljarens ansvar.

    Vänliga Hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.