Köparen betalar ej för den levererade valpen, vad göra?

kan jag som saljare hamta tillbaka valpen om inte koparen betalar/vagrar betala?

Kommentarer

  • Hej Carina!

    Jag vill inledningsvis informera om att SKK generellt avråder från att sälja hund på kredit.

    Äganderätten till hunden övergick till köparen i samband med leverans. Du har således inte rätt att hämta tillbaka hunden, trots att köparen inte betalar enligt avtalet. Du får istället vända dig till Kronofogden med en ansökan om betalningsföreläggande eller med en stämningsansökan till tingsrätten.
    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.