Registrera hundvalp från Danmark

Hej! Vi ska köpa en boxervalp från Danmark. Den kommer att ha en stamtavla som är registrerad i Danska kennelklubben. Behöver vi registrera stamtavlan i Svenska kennelklubben också?
Mvh Sabina

Kommentarer

  • Hej Sabina,

    Hund som ägs av person boende i Sverige och som ska delta på t. ex tävlingar, prov eller användas i avel måste omregistreras till Svenska Kennelklubben.

    För att registrera hunden i SKK ska man skicka in stamtavlan i original tillsammans med blanketten Registreringsansökan för importerad hund.
    Stamtavlan skickas sedan tillbaka mot postförskott.

    För att kunna registrera en importerad hund måste du vara medlem i någon klubb inom SKK's organisation.

    Har du ytterligare frågor om registreringen kan du kontakta registreringsavdelningen.
    mejl: reg@skk.se
    Tel 08-795 30 00 mellan kl 10-12 och 13-15

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.