Köpa hund utomlands

Jag bor just nu i USA och kommer troligen att stanna 2-3 år. Vi funderar på att köpa en Boston terrier. Här är det vanligt att man tydligen köper AKC-registrerat eller med begränsad registrering (att man ska kastrera hunden). Jag vill inte begränsa möjligheten att kanske ta en kull när vi är tillbaks i Sverige, samt att vi traditionellt inte kastrerar våra djur i samma omfattning som här så det känns inte riktigt rätt för mig. Så min fråga:
Vad har det för betydelse med AKC (full eller begränsad) om jag vill registrera henne i Sverige och eventuellt ta en kull?

Kommentarer

  • Hej Anna-Karin,

    För att kunna registrera hunden i SKK måste hunden ha en full stamtavla utfärdad av AKC dessutom behöver du ha en ägarslip utfärdad på dig.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.