Köpa hund av privatperson, vad ska man tänka på?

Hej Jag funderar på att köpa en hund av en privatperson hunden är 4,5 månader och skall säljas pga skillsmässa.
Vad skall jag tänka på ?
Vad gäller för försäkringar ?
Vad är rekommenderat avdrag mot kennelpriset för en sådan hund?
// Pierre

Kommentarer

  • Hej Pierre,
    alla papper ska följa med hunden, registreringsbevis, vaccinationsintyg.

    Rekommenderar att valpen är veterinärbesiktigad inför leverans. (Detta är obligatoriskt för uppfödare och intyget får då inte vara äldre än 7 dagar)

    Skriv köpeavtal samt gör ett ägarbyte (Jordbruksverket och Djur-id)

    Hör vilket försäkringsbolag hunden är registrerad i om det är något du kan ta över eller kontakta det bolag du vill ha om vad som gäller.

    Det finns inga rekommenderade priser utan det är helt upp till säljaren.

    Vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.