Köp av icke godkänd rasfärg, men valpen är renrasig.

Jag ska köpa en renrasig Fransk bulldogvalp men färgen på den är inte godkänd, så den är inte registrerad på SKK.

Vad bör jag tänka på?
Om färgen blir godkänd i framtiden, kommer jag då att kunna efterregistrera den?
Hur får jag reda på om färgen Blå är på gång att bli godkänd?

Tacksam för hjälp som första gångs köpare av hund.

Kommentarer

  • Hej,

    Uppfödaren kan alltid registrera valpkullen även om en valp i kullen skulle ha en ej standardenlig färg. Registrering av valpkull kan göras inom 5 månader från födelsedatum av valparna och samtliga valpar i kullen måste registreras.
    Du som ny ägare av hunden kan aldrig registrera hunden i efterhand.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.