Rimligt pris för 2-årig schäfer

Hej!Jag har haft en Schäfertik på prov som jag vill köpa. Hunden är 2 år och friröntgad. Hon har gjort mh och är nybesiktigad och vaccinera och har pass. Hon har viss grundträning. Tre hundar i kullen har c-höfter. Vad tycker ni är ett rimligt pris för en sådan hund? Önskar gärna ett snabbt svar.Tack på förhand.MvhElin

Kommentarer

  • Hej Elin
    Det finns inga särskilda prisrekommendationer vad gäller hundar. Du kan kontakta Svenska Schäferklubben och se om de har någon rekommendation vad gäller pris men annars styrs priset av utbud och efterfrågan. Att hunden genomgått mh, är friröntgad, vaccinerad och med pass betyder att ägaren har lagt ner några tusenlappar vilket torde höja priset jämfört med en valp.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.