knæ røntgen af dansk boxer

hvordan fungerer det hvis vi skal have vurderet knæ hos jer? dkk gør det ikke.

Kommentarer

  • Hej.
    För att SKK ska kunna avläsa knän på boxrar som ska användas i avel i Sverige så behöver vi röntgenbilder tagna i en viss position samt ett intyg från röntgande veterinär. Se bifogad information. Informationen är på engelska så att den kan bifogas i sin helhet till den utländska veterinären.
  • Så vi skal ikke have en rekvisition men blot et intyg på papir fra dyrlægen?
  • Det räcker med ett intyg med de uppgifterna som finns med i informationen. Vi utfärdar efter avläsning ett intyg som bifogas när registreringansökan för kullen skickas in till Svenska Kennelklubben, SKK.
    Det är därför viktigt att det finns med en adress till den som vill ha intyget.
  • Der er ikke et kuld på vej endnu- blot en status på knæ?
  • Det går bra ändå.
  • Og så får vi svar på mail? Hvordan betaler vi og hvad koster det?
  • og så får man svar på mail selvom hun ikke skal i avl lige nu? hvordan betaler man og hvad er prisen?
  • Man får ett intyg utfärdat efter avläsning. Priset för avläsning av knän år 2017 är 280 SEK i motsvarande utländsk valuta, som betalas in till ett specifikt konto baserat på vilket land inbetalningen sker ifrån. För att få reda på kontonummer kontakta Svenska Kennelklubbens ekonomiavdelning på mejl ekonomi@skk.se

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.