Kennelnamnet broderat på burtyget?

Hej. Får man ha kennel namnet broderat på burtyget och ha buren vid ringen där man står? Eller får inte kennelnamnet visas utanför ringen?

Kommentarer

  • Hej!

    Här nedan ser du vad som står i regelverket för Utställnings- och championatregler,

    Utställare får inte annonsera med namn (kennelnamn, hundens namn etc.) under pågående bedömning. Kläder eller liknande som är märkta med kennel- eller hundnamn etc. får inte bäras i ras- eller finalring under pågående bedömning.
  • Detta är ju väldigt intressant och regeln kanske behöver utvecklas och förtydligas. I ringen är det väl ingen som har kläder med kennelnamn på, men vid ringside är stolar, buröverdrag och tält ibland uppmärkta.
  • Hej. Får man ha en liten pipleksak med sig in i utställningsringen för att få hundens uppmärksamhet.

  • Hej, det får du, men du måste tänka på att det inte får störa dom andra hundarna.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.