Kassör

Om man låter någon annan i en styrelse sköta den löpande bokföringen i stället för den valda kassören bör det då inte finnas ett beslut på detta o även finnas med på verksamhetsberättelsen vem denne är

Kommentarer

  • Hej,

    Styrelsen bör med hänsyn till god föreningssed naturligtvis vara transparent kring sin arbetsfördelning gentemot medlemmarna. Rent formellt, det vill säga med hänsyn till styrelsens ekonomiska ansvar, har det dock ingen betydelse vem av styrelsens ledamöter som sköter den praktiska hanteringen så länge uppgiften sköts av någon som är vald av årsmötet.

    Är det fråga om en person som adjungerats in i styrelsen är dock situationen en annan.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.