Kan vi skaffa hund?

Jag och min sambo vill skaffa oss en Shih-tzu. Har kontakt med olika uppfödare och de mesta känns bra. Men de finns hundra tankar och funderingar.. kan vi verkligen?

Jag jobbar ca 2-3 dagar i veckan, max 4 timmar - bor 3 minuter ifrån jobbet. 2017 kommer jag börja arbeta 50% och arbetar då 3 timmar om dagen, varje dag. Finns det ens en möjlighet för oss att skaffa valp eller måste man kunna vara ledig minst 4 veckor för att hunden ska klara sig dessa timmar?

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Det låter som ni har bättre förutsättningar än de flesta hundägare. Däremot kan man inte lämna en valp ensam den första tiden, så mitt tips till er att försök se till att lägga er semester när valpen ska komma.

    Sen får man inte glömma att hundar är precis som vi människor olika, vissa valpar är lite ängsligare och andra är trygga i sig själva.
    Det är därför viktigt att man har en reservplan i fall det inte fungerar, det kanske finns någon som kan ställa upp och passa valpen den första tiden.

    Jag önskar er lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.