Kan valpar få stamtavla även om föräldrarna saknar?

Hej!

Jag undrar om valpar kan få stamtavla även om föräldrarna eller någon av föräldrarna saknar stamtavla?

Kommentarer

  • Hej Theresia,
    tyvärr är svaret nej på din fråga, båda föräldrarna måste vara registrerade hundar för att avkomman ska bli registrerad.

    Vänliga hälsningar
  • Hej igen och tack för svar!

    Vår tik har ingen stamtavla. Finns det någon möjlighet att registrera henne nu eller är det för sent? Hon är tio månader och önskan är ju att kunna få valpar på henne när hon är redo. Valpar som då får stamtavla.

    Mvh Theresia
  • Hej,
    det är uppfödaren som måste registrera hela valpkullen innan 5 månaders ålder.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.