Vilket avtal ska användas för en kastrerad hund?

Hej vi vill inte riktigt sälja våran kastrerade han hund på 9 månader! Kan man ha han på foder i ca 6 mån och sedan få tillbaka honom? Finns det några avtal man kan skrivs ut ? Hur gör man för att det ska funka och inte bli juridiskt fel?

Kommentarer

  • Hej Paula

    SKKs fodervärdsavtal är utformade som ett avbetalningsköp, dvs hela tanken med vårt avtal är att äganderätten ska övergå och att hunden betalas genom att överlåtaren får ta valpkullar på tiken/hanen. Om ni enbart vill ha någon som tar hand om er hund ett tag passar vårt nyreviderade inackorderingsavtal.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.