Kan jag skicka exportstamtavlan rekommenderat?

Hej!
Jag ska skicka in en export stamtavla på min importerade hund och undrar om jag kan skicka den som spårbart brev? Krävs ingen legitimation vid uthämtning men däremot ska nr från aviseringen uppges. Litar inte på posten och detta är ju en värdehandling så känns lite osäkert att skicka det med vanligt brev.

Kommentarer

  • Hej Maria,
    självklart kan du skicka exportstamtavlan rekommenderat, det är som sagt en värdehandling.

    Vänliga hälsningar
  • Hej, fortsätter på samma fråga. Vart vill ni att man skickar avinumret?
    Tack!
    MVH Ginny
  • Hej,

    Vad menar ni med avinummer?
    Stamtavlan skickas åter till er mot postförskott så ni betalar registreringen när ni hämtar ut stamtavlan.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.