Jobbar på hunddagis, skällande.

Hej! Jag jobbar på ett hunddagis och har oftast inget problem med hundarna när det gäller att skälla. Promenader är inget problem men vissa hundar har inte lärt känna mig än och ner de är ute och leker med de andra hundarna skäller de för mycket och jag har provat med ett kort högt ljud " APP" som funkar bra att sätta uppmärksamheten på mig men de fortsätter kort efter att skälla. Även provat att när jag har uppmärksamheten ta tag i huden i nacken och väntar tills de tittar mig i ögonen  och är tysta innan jag släpper men vissa av dom fortsätter ändå. Finns det något sätt för mig att få en hund som inte känner mig än att sluta skälla när de är uppspelta i lek?

Kommentarer

  • Hej Conrad!

    Detta är tyvärr en fråga som jag skulle vilja hänvisa vidare till person som är utbildad i att träna hundar och är duktig på hundars olika beteenden, t. ex hundpsykolog eller någon typ av instruktör. Se dig om vad som finns i ditt område och se om det finns någon som kan hjälpa dig!

    Med vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.