jlpp

Har en rottis hane som är efter 2 fria jlpp föräldrar. Men på hans "egen" sida på ssk så står det inte att han själv aär fri. Måste jag ändå testa honom för att det ska stå där?/mvh kicki

Kommentarer

  • Hej,
    Om båda föräldrarna är testade fria avseende JLPP via DNA test och resultaten är införda på SKK Hunddata/Avelsdata så ska din hund per automatik bli hereditärt fri på SKK Hunddata/Avelsdata. Då behöver du inte testa din egen hund.
  • vet via uppfödaren att båda föräldrarna är testade men det står inget på deras "sidor " heller. Är det nått uppfödaren måste skicka in eller sker det automatiskt?

  • Hej,
    Det vi behöver för att kunna registrera DNA test för JLPP hos rasen rottweiler är kopior på den SKK remiss som fylldes i vid provtagningen samt på originalsvaret från laboratoriet. Att det sänds in är inget som går per automatik utan det ska skickas in av den person som testade hundarna.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.