Jag undrar vad som bör röntgas hos en labrador vid 1 års ålder?

Hej!

Jag har ska röntga min labrador som nu är över 1 år men blev lite osäker på vad exakt det är som ska röntgas, är det både höfter och armbågar?
Eller något mer?

Tacksam för lite vägledning!

Hälsningar!
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Om du tänker vilka hälsoundersökningar som bör göras för att kunna använda hunden i avel i framtiden så är det endast höftledsresultat som är krav för Labrador retriever.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.