insemination,

Hej
Om man vill inseminera en förstagångstik görs då bedömningen om fertilitet av veterinär innan insemination?
Är det okey om man vill använda en hane i Finland, det är ju inte jättelångt och linjerna finns inte i Sverige

Kommentarer

  • Hej,
    Det är inseminerande veterinär som avgör om det är lämpligt med insemination och undersöker tiken innan. Om du vill importera sperma från Finland så är det helt ok om hanen uppfyller de svenska registreringsreglerna.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.