Införande av en ny ras!

Hej! Jag har en fråga angående Transylvansk stövare. Vi var i Ungern i tre år för min man jobbade där. Då köpte vi en Transylvansk stövare. Det är en jakt hund och är vanligt förekommande i de delarna av Europa. Jag undrar om det finns någon mer sådan i Sverige? Samt vad som krävs för att införa en ny ras i svenska kennelklubbens register?
Mvh Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,
    Transylvansk stövare eller rättare sagt  ERDÉLYI KOPÓ som rasen heter är en FCI godkänd ras och då behöver man bara följa regelverket för importerad hund  bif. länk nedan.
    Registrering av importerad hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.