Inavelsgrad

Hej!
Kollar på några hundar ust nu men vill veta vilken inavelsgrad som kommer att finnas på valparna, dock är dem från Danmark som gör att jag inte kan se all information som jag kan göra på Avelsdata med de svenska hundarna. Finns det några andra sätt som jag kan kolla det på förutom att fråga uppfödaren?

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Om det inte finns fullständiga uppgifter om hundarna i stamtavlan så kan man inte få fram en inavelsgrad på valparna via Avelsdata.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.